fredag den 23. marts 2012

Samlinger #2 Caroline

 Denne meget lille samling er helt på begynder stadiet. Jeg læste for kort tid siden Jespers indlæg og kom straks i tanke om disse to bøger, faktisk huskede jeg kun at jeg havde købt den ene. Jesper har bogen "Caroline på månen" hvilket gav mig helt lyst til at starte en samling og da det gik op for mig at jeg faktisk havde to Caroline bøger, indså jeg at samlingen var begyndt.

Pierre Probst (1913-2007) var forfatteren og tegnere bag Caroline bøgerne.
 Caroline på stranden havde jeg også som lille, desværre er det ikke denne her, den er fundet i genbrugen, den er også den ældste af de to, selvom "Caroline på Nordpolen" er den absolut mest slidte. Jeg har en ide om at de kommer fra samme ejer, da jeg har købt dem på en gang, for 1kr stykket!
 Åh hvor jeg ønskede mig sådan en badering med hestehoved på!

 Stakkels Youpi
 Caroline på Nordpolen er noget mere teksttung en Caroline på stranden.
Hvis nogen skulle ligge inde på andre Caroline bøger de vil af med, er man meget velkommen til at kontakte mig.

Hvis man søger på Pierre Probst, dukker der rigtig mange Caroline bøger, så der skulle være nok at kigge efter. Der findes også en mere drenget serie bøger af Pierre Probst, der handler om Søren (eller Fanfan som han hedder på fransk.

Kilde
kilde
Kilde
Hvem kan stå for en gang vikinger!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...