onsdag den 20. juli 2011

Hjemme igen

Fig Tree Bay

Vi havde en rigtig dejlig ferie på Cypern i sidste uge. Det er første gang at vi besøger Cypern og på trods af at vi badede på den skønneste strand (Fig tree bay), med klart blåt vand (22grader) og blødt sand uden sten, og spiste rigtig lækker mad, så tror jeg også at det umiddelbart bliver sidste gang. Protaras (byen hvor vi boede) er udelukkende for turister, jeg har intet lært om Cypern eller cyprioterne på denne tur - ud over at de mest servicemindede mennersker vi mødte var buschaufførerne, hvilket vi som danskere jo bestemt ikke  er vant til. Normalt når jeg er på ferie vil jeg også gerne være lidt kulturel, besøge et museum, se et mindesmærke eller et fortidslevn, men det var der altså ikke meget af i nærheden af hvor vi boede. Selvfølgelig kunne vi sagtens havde været kørt afsted med bus, men med en utålmodig 6-årig er det ikke lige det fedeste, og han ville faktisk gerne have været på museum...
Men som ren badeferie var det dejligt, hotellet var gammelt og slidt, og vi boede sammen med mindst 500 små myre, der arbejde kraftigt på at stjæle søde sager, men der var rent og der var en rar atmosfære, hvilket er vigtigt. Et stort plus til Cypern er dog at deres toiletter uanset hvor det var, var fine og rene, og tror mig vi så rigtig mange forskellige toiletter, men en 6-årig med en blære på størrelse med et fingerbøl.

Med sådan en forret, hvem har så plads til hovedret?
Kyklos Tavern
Vi tog også en del billeder på god gammeldags film, så dem er jeg spændt på at få fremkaldt, men det tager jo lige lidt tid, især med 120film, som jeg skal helt til Kbh og aflevere.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...