lørdag den 24. december 2011

Låge nr. 24 - Min egen retro jul eller the ghost of Christmas past

 Her er min retro jul. Jeg var ikke det mest fotograferede barn, tror ikke engang at mine forældre havde et kamera. Men nogen billeder er der dog taget af mig - måske er det den uvante "model-situation" der gør at jeg ser mere eller mindre skræmt (eller skræmmende - se billede med lilla kjole) eller sur ud på alle billederne. 
Jule 1978, bemærk hvor dan det hele er fint rødt og grønt (totalt tilfælde er jeg sikker på)
 Billedet her er nok ca fra 1983 og er taget hos nogen af mine forældres venner og det er også deres datters kjole jeg har lånt (desværre ikke fået, for den er da bare rigtig sød)
 Her er vi nok også i 83 eller 84. Mit første rigtige lego sæt, som jeg fik af min storesøster, skulle selvfølgelig samles med det samme. Bemærk lige de matchende sæt velour joggingsæt. Hvor mange storesøstre på 14, synes det er ok? Men hun fandt sig i det, det år havde vi også ens lyseblå dynejakker i bedste 80'er stil
Mon ikke dette er i 1985 ca.
Vores opgave, mens vores forældre vaskede op, var at hente alle pakkerne i soveværelset og lægge dem under træet.
Jeg tror faktisk at det var dette år, at min farmor synes det var en god ide at pakke de lækkerier hun havde til vores to hunde ind og lægge dem under træet. Hundene sniffede sig hurtig frem til at der var et eller andet spændende og begyndte straks at grave sig igennem alle pakkerne. (den ene var en gravhund, så den vidste hvad den lavede) Min mor kom farende fra køkkenet med en våd karklud, som hun ville svirpe dem med bag i (i virkeligheden ret syndt). Men i stedet for at ramme nogen af hundene, ramte hun mig ind over det bare lår, så jeg længe efter havde et rødt mærke. Er ret sikker på at hundene fik lov at åbne deres pakker før tid.
Ahhh Barbie og en rød bob-slæde. Kan man ønske sig mere?
Fætter Nicolai og jeg, som små nisser under trappen. Det bedste legested.


Rigtig glædelig jul til alle i blogland!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...