onsdag den 28. december 2011

Det var julen 2011

Den 23. dec var jeg meget af dagen hos mine forældre for at stege ænder og koge risengrød. Min mor havde dage forinden ligget med en gang maveonde og vi satsede på at den værste smittefare var ovre. Benjamin og mormor klarede også de sidste julegaveindkøb. Mormor og morfar skulle videre til julehygge hos moster, så vi bestemte os for at køre en tur McD. Midt i min BigMac kunne jeg mærke min mave begynde at rumle rundt, panisk tænkte jeg på hvor frygteligt det ville være at bruge juleaften med hovedet i en spand. Hjemme sov jeg hele vejen igennem Disney sjov. Julefilmen over dem alle nemlig Fars fede juleferie startede kl 20.30 og den havde jeg ellers planlagt at se. Med voldsom kvalme, var jeg dog også nødt til at pakke alle Benjamins julegaver ind, hvilket jeg først fik taget hul på kl 21 (og først var færdig med over en time senere - kan ikke anbefale det meget fine blanke papir, det er lige så glat som det er blankt). Fik dog set lidt film imens. Helle natten lå jeg muse-stille, i ved som hvis man har tømmermænd, men næste morgen var kvalmen der endnu (heldigvis kun kvalme). Heldigvis fortog den sig i løbet af juleaftensdag og jeg kunne endelig spise noget da vi nåede aftensmanden. Så vi havde en rigtig hyggelig juleaften sammen med mormor og morfar. Der blev slet ikke taget alle de billeder jeg havde håbet på, men lidt blev det alligevel til - (typisk så er de eneste billeder af mig nogen B tog med sin telefon)

24. dec
Der blev hygget i nattøj meget af dagen. 
Samt produceret en masse ekstra julegaver på nisseværkstedet, der engang var Benjamins værelse.
 Mor fik også lige lov til at tage det årlige 
"Benjamin-sidder-foran-juletræet-foto"
 Så er vi klar til at spise

 Efter maden var der faktisk tålmodighed til både at spise risalamande (far fandt mandlen igen i år) og spille en omgang pakkespil inden julegaverne blev åbnet.
Benjamin faldt i søvn på sin dyne foran juletræet, desværre fik jeg ikke et foto af det. 

25.dec
 Så var der frit spil på kagehuset!

26.dec
 Denne gentleman fik sit fine tøj juleaften af mormor og morfar og var helt klar til julefrokost hos dem 2. juledag
 Der var hygge og tid til leg med kusinerne
Og de sidste julegaver fra moster+familie blev åbnet.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...