søndag den 15. maj 2011

En dejlig weekend

Fredag stod den på ultra hygge med Maja, en virkelig skøn veninde. Vi startede dagen med at trille Fiat'en mod Kbh. Vi havde et par butikker i sigte, som vi bare skulle besøge. Da vi var i god tid lagde vi ud med en Cafe latte og en chokolade scone på Barasso, for derefter at besøg den så flittigt, i blogland, omtalte butik Husflid, og vi blev bestemt ikke skuffede, men dog lidt fattigere. Intentionerne var store om at få taget lidt billeder i løbet af dagen, men det gik lidt i glemmeskuffen igen. Selvom der i Husflid ville være oceaner af ting og sager at fotograferer. Her har jeg lånt et billede fra hjemmesiden:


Tror måske at vi var i butikken i ca en time, det var især alle de skønne vintage stoffer der tiltrak vores opmærksomhed. Der blev da også købt lidt med hjem.


Lidt mere orange til mit projekt "sengetæppe". Det var også dejligt inspirerende at tale med den søde dame der var i butikken (ved ikke om det var Rikke eller Majken), jeg har virkelig haft lyst til at være kreativ lige siden. (åhh hvor er jeg jaloux på deres job, suk..)

Selvfølgelig skulle vi også have lidt papir, nu må vi se hvad det skal bruges til.

Efter husflid osede vi lidt rundt i Retro Villa, men købte dog ikke noget, det er virklelig en hyggelig lille butik. Ligeledes besøgte vi også Liebe, her har jeg altid lyst til at bruge penge på deres fine, fine porcelæn, men jeg så også et par skønne malerier. Desuden var vi også i en rigtig skøn børnetøjsbutik, der ikke lå så langt fra Retro Villa, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad den hed, vist noget med My eller Mia...? Den var også virkeligt fint indrettet (i Retro Villa stil). Sidst men ikke mindst vil jeg nævne Kitch Bitch, en lille butik proppet til randen med skønt vintage tøj. Maja købte en virkelig smuk kjole til et kommende bryllup, hun er inviteret med til. Hendes første vintage tøjindkøb.
Alt i alt en super dejlig dag.

Lørdag havde jeg inviteret min mor ud for at spise frokost (Mors dags gave), men vi nåede også lige bagagerumsmarked foran kirken inde. Her gjorder jeg to super fund: et vintage Fischer Price hus, som jeg ikke har fået taget et billede af da Benjamin straks tog det i brug, selvom det egentlig ikke var et jeg havde regnet med at han skulle have, og denne skønne pinball "maskine", som jeg regner med skal være væg pynt på Benjamins værelse.


Lige nu har jeg huset for mig selv, i hvert fald en time endnu. Manden træner og Benjamin er hos en legekammerat, hvis mor var frisk nok til at foreslå at han da skulle være der ind til aftensmadstid, hvem siger nej til det. Så nu, skal jeg vist sy....

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...